Deprecated: Function create_function() is deprecated in C:\inetpub\vhosts\gholami-xe.com\gholamico.com\wp-content\plugins\revslider\inc_php\framework\functions_wordpress.class.php on line 240

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in C:\inetpub\vhosts\gholami-xe.com\gholamico.com\wp-content\plugins\wpml-string-translation\inc\functions.php on line 34

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in C:\inetpub\vhosts\gholami-xe.com\gholamico.com\wp-includes\load.php on line 651
???تکمیلی/ پاسخ گمرک به ادعاهای یک کاندیدای ریاست جمهوری – بازرگانی غلامی

???تکمیلی/ پاسخ گمرک به ادعاهای یک کاندیدای ریاست جمهوری

???تکمیلی/ پاسخ گمرک به ادعاهای یک کاندیدای ریاست جمهوری

◀️اقدامات صورت پذیرفته در جهت مبارزه با پولشویی و قاچاق ، کشفیات کالای قاچاق ، مواد مخدر و پیش سازها
https://t.me/gholamicommercialgroup
◀️علاوه بر پیاده سازی سامانه های مکانیزه و نیز سامانه جامع گمرکی که از جمله اقدامات موثر صورت پذیرفته طی سال های اخیر در جهت مبارزه مجدانه با قاچاق کالا و مواد مخدر می باشد ، اعمال مدیریت ریسک ، تقاطع گیری اطلاعاتی ، بهره گیری از تجهیزات کنترلی پیشرفته و سگ های مواد یاب و…منجر به کشف قابل توجهی در قاچاق کالا و مواد مخدر و همچنین قاچاق انسان نیز گردید.

◀️در این راستا گمرک جمهوری اسلامی ایران، طی سالهای اخیر تعداد ۵ دستگاه ایکس ری کامیونی از محل منابع مالی داخلی خود خریداری و در گمرکات اجرایی نصب کرده است و در حال حاضر تعداد ۱۲ دستگاه ایکس ری کامیونی در گمرکات فعال و در حال بهره برداری می است که در سالهای اخیر به دوبرابر افزایش یافته است.

◀️همچنین دو دستگاه ایکس ری پیشرفته پرسرعت در مراحل تحویل به گمرک بوده و انجام تشریفات قانونی تامین ۵ دستگاه دیگر از طریق وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با استفاده از دانش و تخصص مهندسین داخلی و امکانات داخل کشورصورت پذیرفته است .

◀️از سوی دیگربهره ‏برداری بهینه از دستگاه‏های کنترلی پیشرفته در جهت کشف قاچاق انسان در سال ۱۳۹۵ منجر به کشف ۵۰ مورد قاچاق انسان در گمرک بازرگان شده است.

◀️تعداد سگ های موادیاب ۲۱ قلاده آماده به کار که ۱۰ قلاده در سال ۹۵ خریداری و آموزش داده شده است.

◀️علاوه بر این در حال حاضر ۸۹۰۰۰ دستگاه موقعیت یاب (GPS) برروی کامیون های ترانزیتی نصب و تبادل اطلاعات آنها با سامانه های موجود میسر می باشد.

◀️استفاده از پلمب الکترونیکی در محموله های ترانزیتی و بکارگیری تکنولوژی RFIDجهت کنترل پته های عبور محموله های وارداتی د رگلوگاه های نیروی انتظامی از دیگر اقدامات صورت پذیرفته می باشد.

◀️همچنین به منظور اقدامات پیشگیرانه با صدور بخش نامه‏های متعدد در ارتباط با اجرای صحیح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، آموزش مداوم کارکنان و راه اندازی و بهره برداری از سامانه جعل و سایر اقدامات مقتضی، سعی در کاهش قاچاق کالا و تخلفات مربوطه شده است.با نگاهی گذرا به آمار های مربوط شاهد نتایج این اقدامات خواهیم بود.

◀️تعداد پرونده‏های قاچاق کالا در سال ۱۳۹۵ در حدود ۱۶۷۶ فقره به ارزش تقریبی ۱۹۹۶ میلیارد ریال بوده است که نسبت به سال ۱۳۹۴ علیرغم کاهش ۱٫۸% در تعداد پرونده ها، ۵۱٫۴%درصد در ارزش کالا افزایش داشته است.

◀️در گذشته به علت عدم وجود سیستم های کنترلی و نظارت لازم بر تشریفات گمرکی میزان ارزش کل پرونده های قاچاق مکشوفه ۴۰۰ میلیارد ریال بوده است .

◀️در حالیکه با اجرای سامانه های الکترونیکی و اصلاح وکنترل فرآیند ها در سال ۱۳۹۴ این شاخص به رقم ۱۶۲۳ میلیارد ریال افزایش یافته که حاکی از رشد بالغ بر ۳۰۰ درصدی می باشد.

◀️میزان کشفیات انواع مواد مخدر ،روانگردان و پیش سازهای مواد مخدر طی سال ۹۵ به میزان ۲۸ تن بوده و مطابق با آخرین گزارش منتشره توسط دفتر اطلاعات منطقه‌اي سازمان جهانی گمرک (RILO A/P)، کشور ايران بيشترين کشفیات قاچاق کالا و مواد مخدر را در بین کشورها به خود اختصاص داده است و در رتبه سوم قرار گرفته است.
https://t.me/gholamicommercialgroup

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *